“Data-erosie voorkom je door optimaal samen te werken.”
 

Samenwerken staat bij ons centraal, ‘kennis delen is kracht’ is onze missie. Kort en krachtig. Heldere communicatielijnen en transparantie. Door samen te werken geven wij marketing nieuw elan: kiezen voor open innovatie en daardoor het marketinglandschap voorgoed herdefiniëren. Meer met beleid, gevoel en maatschappelijke verantwoording in communicatie met de Nederlandse consument.

De 7 lessen van CDDN, een goede start

Om hun databestanden met klantgegevens actueel te houden, hebben bedrijven de afgelopen jaren steeds meer moeten investeren. Tegelijk werd het steeds moeilijker om de juiste data te verzamelen. Voorheen gebeurde dat via referentiebronnen, zoals de verhuisservice en de telefoongids. Strengere privacywetgeving en minder toegankelijke consumenten maken dat steeds moeilijker. Deze zogenoemde ‘data-erosie’ leidt ertoe dat veel marketeers werken met vervuilde databestanden. Een van de doelstellingen van de kennisalliantie CDDN QualiData, is het keren van deze trend. De dienst creëert een soort van “Basisadministratie”, maar dan voor en door het bedrijfsleven. Daarbij hoort ook dat je klanten de kans geeft zich af te melden, of hun verhuizing door te geven. Dat kan via de website www.afmelden.info. Die zorgvuldigheid is alleen al nodig om te voorkomen dat we van consumenten en politiek toch die zwarte Piet krijgen toegespeeld van het overvoeren van consumenten met verkeerd geadresseerde informatie.

  1. MARKETEERS, HELP ELKAAR
  2. HOUD CONSUMENTEN TEVREDEN
  3. BESPAAR DANKZIJ SCHONE DATA
  4. DEEL ALLEEN BASISGEGEVENS
  5. VOER EEN DUIDELIJKE DATASTRATEGIE
  6. LOS ONDERLIGGENDE PROBLEMEN OP
  7. NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID