Veelgestelde vragen

Wordt uw vraag niet op deze pagina beantwoord?
Neem dan contact op met de helpdesk via 088 835 70 00 of stuur een e-mail.

1. Ben ik gebonden aan een contract als ik registreer?

Nee, u registreert alleen uw gegevens en gaat verder geen contractuele verplichtingen aan. Wij gebruiken deze gegevens om met u te communiceren en de factuur te versturen als u gebruik maakt van CompLead. U bent vrij gebruik te maken van de diensten wanneer u dat wilt.

2. Wordt er een minimum orderbedrag gehanteerd?

Ja, het minimum orderbedrag is EUR 100,-. Er kan in overleg een staffelafspraak worden gemaakt, zodat u altijd tegen het meest voordelige tarief gegevens kunt onderhouden.

3. Worden er openingstijden gehanteerd?

Nee, CompLead is 24 uur per dag te gebruiken.

4. Ik bied mijn databestand liever niet online aan.

Dat kan, onze bureaudienst doet dan het werk met plezier voor u. Hier worden geen extra kosten voor berekend. U stuurt dan uw databestand(en) naar dit e-mail adres.

5. Wordt mijn volledige databestand opgestuurd?

Nee, u bepaalt zelf welke velden worden verstuurd. In het CompLead scherm is een mogelijkheid velden uit te filteren die u niet wilt versturen. Wij kunnen dan ook gerust garanderen dat wij geen overbodige informatie vasthouden.

6. Welke bestandsformaten worden door CompLead herkend?

In principe alle. Als een bestandsformaat niet wordt herkend door het platform, kunt u zelf de definities maken via het overzichtelijke preview scherm. Standaard worden CSV, DBase, Excel, SDF, TXT en bestanden met een vaste veldlengte direct herkend. XML is het eerstvolgende bestandsformaat wat CompLead zal gaan ondersteunen.

7. Hoe lang duurt het voordat mijn bestand is ingelezen?

CompLead is gestoeld op twee pijlers: Snelheid en betrouwbaarheid. Dat betekent dat we voor 100.000 records niet meer dan 5 minuten nodig hebben. Dit is inclusief het verwerken, terugrapporteren en downloaden van uw databestand. De performance is mede afhankelijk van uw verbinding. Over het algemeen verwerkt het systeem meer dan 330 records per seconde.

8. Is er een maximum bestandsgrootte?

Nee, CompLead en de servers achter het platform zijn niet gelimiteerd in het aantal records dat kan worden verwerkt. Uit tests is gebleken dat met gemak 1 miljoen records ingelezen en verwerkt kunnen worden, zonder in te boeten op de performance.

9. Wat vertelt de datakwaliteitscan mij?

Nadat u gegevens heeft aangeboden via CompLead, wordt direct automatisch een e-mail gegenereerd waarin de resultaten (in aantallen en percentages) en de prijsopgave vermeld staan. Aan de hand van deze gegevens kunt u het bestand downloaden via uw account. Mocht u niet tevreden zijn met de resultaten, of had u toch liever andere gegevens gecontroleerd willen zien, dan kunt u alsnog een nieuwe scan kosteloos uitvoeren, totdat u tevreden bent.

10. Waarom zie ik meerdere bestanden in het bestandsbeheer scherm staan die klaar zijn om te downloaden?

Eerdere bestanden worden bewaard, zodat u op een later tijdstip kunt ontdubbelen. Mocht u bijvoorbeeld een mailactie uit willen voeren, dan kunt u tegen deze databestanden ontdubbelen. U hoeft dan niet meer bestanden aan te bieden, maar kunt direct verder met het ontdubbelen van de interne bestanden tegen bijvoorbeeld externe bestanden (gehuurde prospectgegevens). Dit geldt ook als u wilt ontdubbelen tegen eerdere leveringen. U kunt dan het reeds geuploade bestand weer gebruiken om tegen te ontdubbelen.

11. Kan ik alle diensten apart afnemen?

Ja, dat kan zeker. U kunt diensten toevoegen of uitsluiten en zo voor uzelf maatwerk creëren. Het is zelfs mogelijk om bepaalde gebruikersrechten toe te kennen per gebruiker binnen uw organisatie.

12. Wat moet ik weten om het systeem te kunnen gebruiken?

Het systeem wijst zichzelf en heeft inmiddels bewezen dat het door iedereen te gebruiken is. Daarbij wordt het platform door middel van tekst sensitive help, een efficiënte gebruikershandleiding en een wizard ondersteunt.

13. Waarom wordt er met een 'tikkensysteem' gewerkt?

Doordat CompLead met datapartners werkt die ieder separaat betaald moeten worden voor hun marketinginformatie, is het eenvoudiger op voorhand een vergoeding voor de diensten van CompLead te vragen. Zo kunnen wij u en onze dataparners garanderen dat altijd de beste informatie beschikbaar is en iedere partij zijn deel krijgt.