Nima

U wilt

Optimale kwaliteit van uw eigen adresbestanden. Adressen die kloppen, gegevens optimaal verwerkt zodat u al uw klanten weer kent. Uw adressen ontdubbelen en verrijken met de laatst bekende gegevens. Uw doelgroepen selecteren en specificeren zodanig dat uw investering meer rendement oplevert. En u wilt ondersteund worden met raad en daad. Zeker als het gaat om de bescherming van de consument, uw klant.

Ons aanbod

Communicatie Data Diensten Nederland (CDDN) weet wat u van uw adressen wilt weten. Met CompLead, de marktplaats voor marketeers, valideert en verrijkt u op elk moment uw adresbestanden. QualiData is een uniek platform waarin organisaties hun kennis over hun adressen delen met uw kennis. Samenwerken om er voor te zorgen dat u uw klanten behoudt en vooral terugvindt. Want bestaande klanten zijn waardevol genoeg om te zeggen: “Kijk… zo ken ik je weer!”

Uw adres

Inderdaad, het gaat allemaal om uw adresgegevens. U als consument. CDDN is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en het is ons belang om die gegevens, uw gegevens dus, correct te hebben. Daarom heeft CDDN initiatieven ontwikkeld (met een aantal branche organisaties), zoals het Infotonen Register en Afmelden.info. Ook draagt CDDN het Privacy Waarborg en het Privacy Waarborg Security Check, zodat uw gegevens veilig en vertrouwd zijn opgeslagen. Deze initiatieven hebben tot doel dat klanten en relaties op een correcte wijze worden benaderd. Dat scheelt u een hoop irritatie.

Uw mening

Nieuws

Overtredingen Google beëindigd na optreden Autoriteit Persoonsgegevens

door
AP
| 30 jun 2016
Google heeft de eerder door de Autoriteit Persoonsgegevens geconstateerde privacyovertredingen allemaal beëindigd. Dat is de conclusie van de toezichthouder na controle van de door Google genomen maatregelen. De Autoriteit Persoonsgegevens had eerder maatregelen geëist onder dreiging van een dwangsom. Enkele maatregelen had Google al genomen waardoor een groot deel van de overtredingen al in 2015 was beëindigd. Inmiddels heeft de Autoriteit vastgesteld dat Google ondubbelzinnige toestemming vraagt van ál zijn gebruikers voor het gebruik van hun persoonsgegevens. Hierdoor is de resterende overtreding beëindigd en hoeft het bedrijf geen dwangsom te betalen.

De Autoriteit Persoonsgegevens (voorheen College bescherming persoonsgegevens [CBP]) had Google eerder een last onder dwangsom opgelegd wegens zijn privacybeleid.

Maatregelen

Door de aanpassingen in het privacybeleid na het opleggen van de last onder dwangsom was in 2015 al een groot deel van de geconstateerde overtredingen beëindigd. Zo maakt Google duidelijk dat YouTube een Google-dienst is en vraagt het bedrijf al sinds 2015 nieuwe gebruikers die een Google-account aanmaken, om toestemming voor het combineren van hun persoonsgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens stelde Google een termijn om ook van alle overige gebruikers van zijn diensten ondubbelzinnige toestemming te krijgen. Google is na het opleggen van de last onder dwangsom een privacycampagne gestart. Met de ‘privacyherinnering van Google’ informeert Google alle gebruikers inmiddels adequaat over het gebruik van hun persoonsgegevens en vraagt hen hiervoor om toestemming.

Overtredingen

Uit eerder gepubliceerd onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens bleek dat Google persoonsgegevens van internetgebruikers combineert, onder meer voor het tonen van gepersonaliseerde advertenties. Dit gebeurde zonder dat Google internetgebruikers hierover vooraf goed informeerde en zonder dat het bedrijf hiervoor toestemming vroeg. Dat is in strijd met de wet. Het gaat niet alleen om mensen die zijn ingelogd op een Google-account, maar ook om mensen die de zoekmachine gebruiken en mensen die een website bezoeken waarop cookies van Google worden geplaatst en gelezen. Gegevens over bijvoorbeeld zoekopdrachten, locatiedata, bekeken video’s en e-mails kunnen met elkaar worden gecombineerd, terwijl dat bovendien diensten en gegevens zijn die heel verschillende doelen dienen.

Aanbevolen evenementen