Valideren van data

Wist je dat per jaar gemiddeld 15 tot 20% van een klantenbestand vervuild raakt door dubbele registraties, verkeerd invoeren van gegevens, verhuizingen, overlijden, echtscheidingen, nieuwbouwwijken en fraudeurs? Dat loopt aardig op na een paar jaar. Zonde, want dat kost geld en de klantirritatie loopt op.

Om jouw klantendatabase continu up to date te houden, zorgen we dat we jouw data valideren, corrigeren én aanvullen. Hierbij valideren we alleen de “NATEGIS”-gegevens, dus naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, initialen en sekse. Concurrentiegevoelige informatie van je bedrijf nemen wij niet in beheer.

 

Hoe we zorgen dat jouw database up to date blijft?

  1. Door de samenwerking met het bedrijfsleven kent de Consumenten Basis Administratie bijna alle economisch actieve inwoners van Nederland en België. Geven zij aan 1 van de deelnemende bedrijven een wijziging door? Dan word jij daarvan op de hoogte gebracht. Tenminste, als je ook een klantrelatie hebt met die consument. Je kunt dan zelf beter bepalen welke klant gevraagd moet worden naar zijn actuele gegevens. Bijvoorbeeld als de klant inlogt op je ‘Mijn’ omgeving. Dat scheelt weer klantirritatie en is direct relevant.

  2. CDDN heeft een goed beeld van bedrijven die opt-in gegevens van consumenten verzamelen. We werken alleen maar met gerenommeerde bedrijven die gespecialiseerd zijn in het verzamelen van verhuisbewegingen, overlijden, of gezinssamenstelling met toestemming van de consument (opt-in beleid).  Op het moment dat bijvoorbeeld een klant is verhuisd of overleden, kunnen wij via deze datapartners het nieuwe adres of de overlijdensdatums aan je leveren. De data is herleidbaar, transparant en mag aan Derden (dus jouw bedrijf) verstrekt worden.

 

Zo zorgen we voor een optimaal accuraat en actueel klantenbestand waar het maximale rendement mee bereikt wordt.

 

De voordelen voor jou?

  • Je weet zeker dat de gegevens in je klantendatabase kloppen.
  • Je voldoet aan je administratieve zorgplicht volgens de AVG 2018 en beschikt over data die herleidbaar is.
  • Alle gegevens in jouw klantendatabase zijn gestandaardiseerd en geüniformeerd, waardoor een overzichtelijk geheel van de data ontstaat en je er makkelijker mee werkt in minder tijd.
  • Tijd en geld besparen door foutieve adressen en dus miscommunicatie uit te sluiten.
  • Heeft jouw klant bijvoorbeeld een nieuw nummer of adres? Het automatische proces zorgt ervoor dat je weinig manuele handelingen hoeft te doen om dit aan te passen. Wij vertellen je zelfs direct per mail dat er een wijziging heeft plaatsgevonden

 

Hoe werkt het?

Naast het vragen van een gegevensbevestiging van de klant, valideren we jouw klantgegevens via onze Consumenten Basis Administratie. Vervolgens kijkt het platform of jouw klanten voorkomen in het bestand van één van de deelnemende bedrijven. En of die gegevens hetzelfde zijn. Is dat het geval? Mooi, dan zijn die gegevens gevalideerd. Heeft een ander bedrijf recenter contact gehad of heeft 1 van de datapartners met opt-in gegevens deze,  dan ontvang jij hier een update van. Zo houd jij je database makkelijk bij, omdat je deelneemt aan het grootste referentieplatform van de Benelux.

 

De mogelijkheden

De investering om deel te nemen hangt niet alleen van de grootte van je klantendatabase af. Het hangt ook af van de mate waarin je zelf al activiteiten hebt ondernomen om jouw gegevens actueel en accuraat te houden. Simpel gezegd hebben wij bij een actueel bestand minder data inkoop nodig (verhuizingen, overledenen, etc.). Bij een wat meer vervuild bestand hebben wij meer inkoopkosten. Voor deze dienst betaal je een jaarlijks tarief. In de loop der jaren krijg je steeds meer korting op je jaartarief – want wij hoeven steeds minder data in te kopen. Het moet wel eerlijk blijven, natuurlijk.

 

Wil je graag een vrijblijvende prijsindicatie? Geen probleem, neem dan even contact met ons op.