Wil je meer weten?

Complete en actuele klantdata

Wist je dat per jaar gemiddeld 15 tot 20% van een klantenbestand vervuild raakt door dubbele registraties, verkeerd invoeren van gegevens, verhuizingen, overlijden, echtscheidingen, nieuwbouwwijken en fraudeurs? Dat loopt aardig op na een paar jaar. Zonde, want dat kost geld en de klantirritatie loopt op.

Om jouw klantenbestand continu compleet en actueel te houden, zorgen we dat we jouw gegevens controleren, corrigeren én aanvullen. Hierbij valideren we alleen de “NATEGIS”-gegevens, dus naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, initialen en sekse. Concurrentiegevoelige informatie van je bedrijf nemen wij niet in beheer.

 

Hoe we zorgen dat jouw klantenbestand betrouwbaar blijft?

  1. Door de samenwerking met het bedrijfsleven kent de Consumenten Basis Administratie bijna alle economisch actieve inwoners van Nederland en België. Geven zij aan 1 van de deelnemende bedrijven een wijziging door? Dan word jij daarvan op de hoogte gebracht. Tenminste, als je ook een klantrelatie hebt met die consument. Je kunt dan zelf beter bepalen welke klant gevraagd moet worden naar zijn actuele gegevens. Bijvoorbeeld als de klant inlogt op je ‘Mijn’ omgeving. Dat scheelt weer klantirritatie en is direct relevant.

  2. CDDN heeft een goed beeld van bedrijven die actuele gegevens van consumenten verzamelen. We werken alleen maar met gerenommeerde bedrijven die gespecialiseerd zijn in het verzamelen van verhuisbewegingen, overlijden, of gezinssamenstelling met toestemming van de consument (opt-in beleid).  Op het moment dat bijvoorbeeld een klant is verhuisd of overleden, kunnen wij via deze datapartners het nieuwe adres of de overlijdensdatums aan je leveren. De data is herleidbaar, transparant en mag aan Derden (dus jouw bedrijf) verstrekt worden.

 

We zorgen ervoor dat jouw klantbestand kwalitatief, betrouwbaar en actueel is.  Zo heb jij continue zekerheid en kan je het maximale rendement uit jouw klantdata halen.

 

De voordelen voor jou?

  • Je weet zeker dat de gegevens in je klantenbestand kloppen.
  • Je voldoet aan je administratieve zorgplicht volgens de AVG 2018 en beschikt over data die transparant en herleidbaar is.
  • Alle gegevens in jouw klantenbestand zijn gestandaardiseerd en geüniformeerd, waardoor een overzichtelijk geheel van de data ontstaat en je er makkelijker mee werkt in minder tijd.
  • Je bespaart tijd en geld door foutieve adressen (en dus miscommunicatie) uit te sluiten.
  • Heeft jouw klant bijvoorbeeld een nieuw nummer of adres? Het automatische proces zorgt ervoor dat je weinig handmatige aanpassingen hoeft te doen om jouw klantdata bij te werken. Wij vertellen je zelfs direct per mail dat er een wijziging heeft plaatsgevonden.

 

Hoe werkt het?

Naast het vragen van een gegevensbevestiging van de klant, controleren we jouw klantgegevens via onze Consumenten Basis Administratie. Vervolgens kijkt het platform of jouw klanten voorkomen in het bestand van één van de deelnemende bedrijven. En of die gegevens hetzelfde zijn. Is dat het geval? Mooi, dan zijn je gegevens actueel. Heeft een ander bedrijf recenter contact gehad of heeft 1 van de datapartners met opt-in gegevens deze klantdata,  dan ontvang jij hier een update van. Zo houd jij je klantenbestand compleet en accuraat, omdat je deelneemt aan het grootste referentieplatform van de Benelux.

 

De mogelijkheden

De investering om deel te nemen hangt niet alleen af van de grootte van je klantenbestand. Het hangt ook af van de mate waarin je zelf al activiteiten hebt ondernomen om jouw gegevens actueel en accuraat te houden. Simpel gezegd: wij hebben bij een actueel bestand minder data inkoop nodig (verhuizingen, overledenen, etc.). Bij een verouderd en vervuild klantenbestand hebben wij meer inkoopkosten. Voor deze dienst  betaal je een jaarlijks tarief. In de loop der jaren krijg je steeds meer korting op je jaartarief – want wij hoeven steeds minder klantdata in te kopen. Het moet wel eerlijk blijven, natuurlijk.

 

Wil je graag een vrijblijvende prijsindicatie? Geen probleem, neem dan even contact met ons op.