Wil je meer weten?

De toekomstvisie

We staan aan het begin van een datarevolutie. Dat is iets dat zeker is. En wij zijn graag één van de grondleggers die deze datarevolutie op gang helpen. Daarom zijn we de Consumenten Basis Administratie gestart. Want er zit flink wat potentie in dit concept. Met veel voordelen, voor zowel bedrijven als consumenten. Op dit moment wordt de Consumenten Basis Administratie gebruikt om klantinformatie up to date te houden. Een mooi streven, en zeker nuttig voor beide partijen. Maar stel je eens voor…

 

Er is een online tool waarin consumenten hun eigen gegevens up to date houden en gebruik kunnen maken van hun privacyrechten. Denk aan het Recht van Inzage, Dataportabiliteit, Recht van Verzet, Recht van Vergeten en Recht van update. Deze tool is gelinkt aan onze Consumenten Basis Administratie – waarbij honderden bedrijven zijn aangesloten. In deze tool geeft de consument naast de standaardgegevens ook zelf zijn voorkeuren aan, zijn interesses, zijn inkomenssituatie, zijn gezinssituatie en ga maar door. Wat zou dat betekenen voor alle aangesloten bedrijven? En voor de consument?

 

Hyperrelevantie. Het wegnemen van obstakels en irritaties, voor bedrijven en voor consumenten. Bedrijven weten waar een consument op zit te wachten, en waarop niet. De consument geeft namelijk zélf zijn of haar voorkeuren aan. Consumenten worden niet meer lastiggevallen met voor hen oninteressante en irrelevante informatie.