Wil je meer weten?
Wil je graag teruggebeld worden?

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.




PostRetour

PostRetour

Voor de volledige ontzorging van jouw postretouren

Elke dag worden er ruim 8 miljoen poststukken verzonden. Helaas komt niet alle post bij de juiste persoon terecht. Het gebeurt regelmatig dat post verkeerd is geadresseerd, doordat er foutieve informatie in het klantendata-systeem staat. Hierdoor valt de post in verkeerde handen en bereikt het in sommige gevallen nooit de juiste persoon. Dit kost een bedrijf handenvol geld aan weggegooide portokosten, zorgt voor irritatie bij de ontvanger, en verkeerd geadresseerde post kan bovendien gezien worden als datalek. PostRetour van CDDN helpt jou als verzender inzicht in, en controle over, verkeerd geadresseerde post te krijgen.


De dienst van PostRetour is tweeledig: 

  1. Ontvangers van verkeerd bezorgde post kunnen via de PostRetour website zelf online aangeven dat de post niet goed geadresseerd is en eventueel het juiste adres invoeren.
  2. Via één klik op de knop heeft de verzender real-time inzicht in de status van de mailcampagne en de retouren. Wijzigingen kunnen direct verwerkt worden in het CRM systeem. Zo voorkom je dat dezelfde fout nogmaals wordt gemaakt.

 

Ontzorging van het retourproces

Dankzij de automatische verwerking maakt PostRetour de afhandeling van retouren een stuk eenvoudiger. Het hele proces verloopt digitaal, en maakt het ontvangen van postzakken met verkeerde post verleden tijd. Het enige wat aan het adreslabel toegevoegd moet worden is een voor het adres gepersonaliseerde PostRetour QR code. Deze genereer je eenvoudig via jouw PostRetour account.  

 

Het proces in 4 simpele stappen

  1. De verzender genereert via de PostRetour portal de QR codes horend bij het adressenbestand van de mailcampagne. Deze QR code verschijnt op het adreslabel.
  2. Is een poststuk onjuist geleverd, dan kan de ontvanger de QR code scannen en via de PostRetour site aangeven dat het onjuist bezorgd is. Eventueel kan het juiste adres worden toegevoegd.
  3. Is de post wel juist bezorgd, maar wil de ontvanger geen mailings meer ontvangen? Dan kan hij of zij via de link achter de QR code Recht van Verzet aantekenen. Zo voorkom je ongewenste post en bijbehorende kosten.
  4. De ontvanger kan via de QR code ook meer informatie over de mailing ontvangen, met als resultaat meer conversie naar jouw website.

 

Dankzij PostRetour verminder je irritaties bij klanten en voorkomt je de kans op datalekken. Daarnaast zorgt deze dienst voor het up-to-date houden van de (N)AW gegevens van jouw klantenbestand, tevens een de eisen van de AVG.


De voordelen van PostRetour op een rij

  • De (N)AW gegevens en QR code zijn direct gekoppeld, zonder handmatige verwerking.
  • Er is real-time inzicht in de retouren via het online portaal van PostRetour.
  • De digitale retour afschriften worden direct verwerkt in het CRM.
  • Bespaar op de verzendkosten door lagere fysieke postretouren.
  • Met extra optie voor een ‘call to action’ dankzij de QR code met verwijzing naar jouw website.

 

Zo werkt PostRetour

  1. Vraag een account aan bij PostRetour.
  2. Maak een campagne aan en vul de gevraagde gegevens in.
  3. Geef aan hoe de post retour afhandeling moet verlopen (terugsturen of weggooien).
  4. Upload het adressenbestand naar de PostRetour portal.
  5. Download het adressenbestand met de bijbehorende QR codes.

 

Over PostRetour

PostRetour heeft als missie het digitaal verwerken van alle postretouren. Dit doen wij door het de ontvanger mogelijk te maken om snel en eenvoudig een verkeerd poststuk online aan te melden en (N)AW gegevens te wijzigen. PostRetour heeft een bewezen track record en heeft bij meerdere campagnes geleid tot een verbetering van de communicatie, vermindering van klachten en het cross-sellen van producten, diensten of donaties.


Wil je meer weten over wat PostRetour voor jouw mailcampagnes kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met CDDN via 088 – 835 70 00 of via info@cddn.nl