NIMA Marketing Integrity Keurmerk

CDDN – een grote aanbieder op het gebied van datakwaliteit en informatievoorziening aan organisaties – koos daar volgens Co-founder Martijn de Boer voor, omdat ‘openheid’ en ‘integriteit’ als kernwaarden zijn opgenomen in het DNA van zijn organisatie: ‘Wij werken met gevoelige data en de relatie die wij met onze klanten hebben opgebouwd bestaat voornamelijk uit vertrouwen. Het NIMA Marketing Integrity Keurmerk onderstreept normen en waarden die voor ons dagelijkse kost zijn. Het succesvol behalen van dit keurmerk als bedrijf is een belangrijke toevoeging aan onze positionering op de markt en geeft onze relaties nog meer vertrouwen in onze omgang met hun gevoelige data.’

Een van de voorwaarden, verbonden aan de toekenning van het Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven, is dat minimaal één lid van de directie zelf het NIMA Integriteitsexamen doet en behaalt.

De NIMA Marketing Integriteitscode is een generieke integriteitscode voor professionals in marketing, communicatie en sales. De code en de mogelijkheid om daarvoor een test af te leggen, kwamen tot stand om als vakgebied te kunnen aantonen waar het voor staat. Aan de hand van de online toets kunnen professionals aantonen dat zij op de hoogte zijn van de belangrijkste integriteitsregels en wettelijke eisen.

Bij aangetoonde geschiktheid verstrekt NIMA een keurmerk dat getoond wordt in het diplomaregister. De houdbaarheid van het Integriteitskeurmerk is drie jaar, daarna worden de integriteitsregels opnieuw getoetst. De integriteitscode is tot stand gekomen onder leiding van de NIMA Integriteitscommissie en opgesteld in nauwe samenwerking met privacyexpert Alexander Singewald, advocatenkantoor Houthoff Buruma en de Reclame Code Commissie.

Over NIMA

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken. Meer informatie: www.nima.nl

 Martijn de Boer, CEO Consumenten Data Diensten Nederland (CDDN).

Om jouw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies in. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen (en mogelijk ook buiten) onze website volgen.  Meer informatie