NIMA – Martin Huisman

NIMA en CDDN hebben veel raakvlakken, op werkgebied en in de gedeelde filosofie over privacy en integriteit. De samenwerking tussen de twee bedrijven werkt dan ook twee kanten op, zo vertelt Martin Huisman van NIMA: “Data wordt steeds belangrijker in de wereld van marketing, communicatie en sales: het speelveld van NIMA. Daardoor groeit ook de belangstelling voor integriteit en ethiek. Wat is wel ethisch verantwoord voor een marketeer om met data te doen en wat niet? Om daar lijn in te brengen hebben we bij NIMA een integriteitscode ontwikkeld, met een persoonsgebonden integriteitskeurmerk voor professionals en een bedrijfscertificaat voor organisaties. Dit keurmerk is gebaseerd op de huidige wet- en regelgeving. CDDN was de eerste partij die het bedrijfscertificaat in ontvangst mocht nemen nadat een groep werknemers het integriteitsexamen succesvol had afgerond.”

Voorbeeldfunctie

Een belangrijke gebeurtenis, die volgens Huisman de integriteit en ambitie van CDDN goed weerspiegelt: “Bij een organisatie waar data de hoofdrol speelt, zijn alle ogen gericht op integriteit, privacy en ethiek. CDDN snapt dat als geen ander. Door als eerste het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven te behalen, bewijst CDDN wat mij betreft een voorbeeldfunctie te hebben in de markt van datadiensten.”

Schone database

Andersom is NIMA ook klant bij CDDN, naar alle tevredenheid van Huisman: “CDDN houdt onze database schoon. Dat is bijzonder belangrijk voor NIMA. Als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, hebben ook wij natuurlijk een voorbeeldfunctie. Met CDDN hoeven we ons geen zorgen te maken of de data in onze database correct is en dat is simpelweg de belangrijkste voorwaarde van onze samenwerking.”

 

Benieuwd wat CDDN voor jou kan betekenen? Neem even contact op voor een vrijblijvende kennismaking.