Schoonenberg – Sabine Tempel

Schone data is ongelooflijk belangrijk voor Schoonenberg. Sabine Tempel, Traffic Manager bij Schoonenberg, licht toe waarom. “Bij Schoonenberg leveren we hooroplossingen. Dat betekent dat onze doelgroep vooral uit ouderen bestaat. De kans op overlijden is dus groter dan bijvoorbeeld bij een jonge doelgroep. In Nederland bestaat er niet zoiets als een algemeen overlijdensregister. Om onze database up-to-date te houden, werken we daarom samen met CDDN.” Die samenwerking is tweeledig. “CDDN houdt onze database up-to-date en ondertussen leveren wij waardevolle informatie terug voor het overlijdensregister van CDDN, dat is een aparte module van CDDN.”


Data is een must voor iedere marketingafdeling

Als Traffic Manager heeft Sabine veel baat bij een kloppende database. “Juiste data is essentieel om een succesvolle campagne op te zetten. Voor de marketingafdeling van ieder bedrijf en voor Schoonenberg in het bijzonder, door het overlijdensrisico van onze doelgroep. Dat is gevoelige informatie, die gewoon moet kloppen. Een fout maken, door een brief of andere gepersonaliseerde campagne te sturen naar een klant die inmiddels is overleden, is behoorlijk pijnlijk.”


Soepele samenwerking

Sabine geeft aan bijzonder tevreden te zijn over de samenwerking met CDDN. Ze raadt ook andere bedrijven, die baat hebben bij een schone database, aan om met CDDN in gesprek te gaan. “In het begin van onze samenwerking hebben we flink veel tijd besteed aan het in kaart brengen van onze behoeften en verwachtingen ten aanzien van onze database. Toen dat eenmaal was geregeld, hadden we er eigenlijk geen omkijken meer naar. CDDN doet de rest. Dus het loopt eigenlijk allemaal vanzelf. Heel soepel.”

 

Benieuwd wat CDDN voor jou kan betekenen? Neem even contact op voor een vrijblijvende kennismaking.